Genel

Europa Universalis IV – Eu4 Hileleri

EU4 Hile Kodları


Europa Universalis 4 ya da daha çok bilinen ismi ile EU4 ilk olarak Ağustos 2013 tarihinde piyasaya sürüldü. Oyuncuların Orta Çağ’ın sonundan Yeni Çağ’ın başlangıç dönemlerinde bir ulusu kontrol edip, siyaset yapabileceği bir oyundur. Oyunda amaç bir ülke seçmek ve bu ülkeyi siyasi, ticari, ekonomik yönden geliştirmektir.

Oyunun haritası dünyanın ülkelere bölünmüş halidir. Ülkeler ise illere bölünmüş hallerdedir. Bu illerin kendi ülkelerine olumlu ve olumsuz katkıları olabilmektedir. Çünkü bu iller hem ülkeye hizmet edebilmekte hem de çeşitli isyanlar ile ülkeye zarar verebilmektedir. Oyuncunun ülkesini askeri, diplomatik ve ekonomik olarak yönetmesi gerekiyor. Oyunun amacı, oyuncunun kendi ulusunun geleceği ve kendi ulusunun kaynaklarının nasıl kullanılacağı konusunda kararlar vererek tüm dünyayı ele geçirmesidir. EU4 oyununun amacı en kısa tanım ile krallık simülasyonudur.

Neredeyse her oyunda olduğu gibi EU4 oyununda da hileler bulunmaktadır. Sizler için EU4 hileleri listeledik.

EU4 oyununda Europa Universalis 4 hileleri yapabilmek için oyun içi konsola ulaşmanız gerekmektedir. EU4 konsol komutları sekmesini oyun içi açmanız için “tuşuna basmanız gerekmektedir. Bu şekilde konsol açılmaz ise şu kombinasyonları deneyin: SHİFT+F2, ALT+2+1, ya da SHİFT+3.

EU4 Hile Kodları

Sizler için Europa Universalis 4 hile kodlarını listeledik:

*Hileler sıra ile ilk olarak (-)hile kodu, açıklaması ve (+)örnek kullanım verilmiştir.

-cıs:

Girilen miktar ne kadar ise o kadar para verir.

+cash 2000

-manpower

+Girilen miktar kadar iş gücü verir. Binlik olarak giriniz.

manpower 1000

-piety

Dindarlık verir. Miktar girilmez ise varsayılan olarak 15 dindarlık verir

+Piety 100

-prestige

Saygınlık verir. Eğer bir miktar girilmez ise varsayılan olarak ben prestij puanı verir.

+Prestiefge 40

-legitimacy

Ülkeyi yönetmekte olan kişinin yasallığını, yönetimin meşruluğunu artırır.

+Legitimacy 90

adm
İdari puan ekler (Eğer ki bir tutar girilmedi ise 999 puan verir.)
+adm 500

dip
Diplomatik puan ekler (Eğer ki bir tutar girilmedi ise 999 puan verir.)
+dip 200

mil
Get military power points (Eğer ki bir tutar girilmedi ise 999 puan verir.)
+mil 440

yesman
AI’nin diplomatik görüşünü değiştirir. (On: her hediyeyi kabul eder; off: her hediyeyi reddeder.)
+yesman on

fow
Savaş bulutunu açıp kapamanızı sağlar.
+fow

ti
Bilinmemekte olan yerleri görüp görememenizi sağlar.
+ti

-bearhaslanded
Jan Mayenin yurdunu oluşturur.
+bearhaslanded

EU4 Tüm Hileler

-country_modifier [<Ülke tagı>] [] Ülkenin değerini gösterir.
-country_modifier FRA build_cost

-province_modifier [<Ülke tagı>] [] Bölge modifier değerini gösterir.
+province_modifier 169 build_cost

-colonize [] Kimliğini yazdığınız bölgeyi sömürgeleştirir eder, size core ve prestij puanı verir. (Bölgedeki dini ve kültürel değerler sabit kalır). Tüm bölgelerde işler, aldığınız toprağın önceden sahibi varsa, o sahibin işlemesi’u durur.

-window(wnd) [] [gui penceresinin ismi] Belirtilen pencereyi veya pencereleri açıp kapamanızı sağlar
+window open countrymilitaryview

smoothframelog
Smooth Frameyi aktif eder
smoothframelog

reloadtradewinds
Ticaret ekranını bir daha yükler
+reloadtradewinds

-reloadfx [Arguments: map/mapname/postfx or *.fx filename] Shader’ı tekrarlar
+reloadfx river

-reloadtexture [Doku dosyasının ismi] Seçilmiş Doku’yu bir daha yükler.

-reloadloc
Localization dosyalarını bir daha yükler
+reloadloc

-update_loc [localization tagı] Localization etiket dosyasını update eder.
+update_loc FRA

-disaster [disaster_key] +Felaket oluşumuna 100 puan ekler.

-ai(ai) [] Belli bir ülkede, tag girilmediyse tüm ülkelerdeki ai’yi Devreye sokar yahut devre dışı bırakır
+ai FRA

-reset_god
Kişinin inandığı tanrının puanunı sıfırlar. (Hint ve Norse dinlerinde geçerlidir.)
+reset_god

-die(kill) [İsteğe bağlı] Seçilmiş ülkenin devlet başkanını öldürür (Eğer tag girilmediyse kendi ülkenizin devlet başkanını öldürürsünüz)
+die FRA

-reform [] Belirtilmiş bölgede isyanarı başlatır
+reform 180

-create_march [] [İsteğe bağlı] Belirtilmiş Tag’daki ülke march olur
+create_march BRI FRA

-remove_march [] [İsteğe bağlı] march’ı kaldırır.
+remove_march BRI FRA

-protectorate [] [İsteğe bağlı] Belirtilen Tag’daki ülkeyi Mandanız yaparsınız. Protectorate the specified tag
+protectorate MAM FRA

-add_cardinal
Katolik ülkelere 1 yeni kardinal ekler.
+add_cardinal

-fervor [] [İsteğe bağlı] Oyuncunun mezhebi katolik değilse Fervor ekler.
+fervor 20 FRA

-army_tradition [] [İsteğe bağlı] Oyuncuya ordu geleneği ekler.
+army_tradition 20 FRA

-navy_tradition [] [İsteğe bağlı] Oyuncuya donanma geleneği ekler.
+navy_tradition 20 FRA

-add_liberty_desire [] [İsteğe bağlı] Eğer bir ülkenin kuklası iseniz bu kod, bağımsızlık isteğinizi kat kat arttırır.
+add_liberty_desire 100 MOL

-declare_war [] [] [] İki ülke arası savaş başlatır (CB’siz)
+declare_war FRA BUR

-form_union [<Ülke Tagı>] [<Ülke Tagı> İsteğe bağlı] Seçili ülkeyi PU (iki ülkeyi tek kralın yönetmesi (ülke sayısı daha da artar) yapmanızı sağlar. )
f+orm_union FRA BUR

-lucky [<Ülke Tagı> İsteğe bağlı] Ülkeyi şanslı ülke haline getirir.
+lucky FRA

-PrintSynchStuff
Prints random count and seed
+PrintSynchStuff

-SetRandomCount
Sets the randomcount to 0 or arg
+SetRandomCount 0

-reset_migrate
Migrate ayalarınızı sıfırlar ve varsayılan ilk haline getirir.
+reset_migrate

-reinitchat [] Posts a CChatSyncAllCommand
+reinitchat

-revolution_target [<Ülke Tagı>] Bir ülkedeki isyanın oluşmasını ve de devrim olmasını sağlar
+revolution_target FRA

-add_local_autonomy [, ] Bölgedeki özerkliği değiştirmenizi sağlar
+add_local_autonomy 196 50

-add_unrest [] [] [] +Ülkeye isyan riski ekler

-add_baseunrest [] [] Bir ülkedeki isyan riskini değiştirir
+add_baseunrest 214 50

adm
İdari puan ekler (Eğer ki bir tutar girilmedi ise 999 puan verir.)
+adm 500

dip
Diplomatik puan ekler (Eğer ki bir tutar girilmedi ise 999 puan verir.)
+dip 200

Ne düşünüyorsunuz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Addy

Teknoloji İle Yakından İlgilenen Gereksizin Teki

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir