Microsoft Xbox ekibinin toksik oyuncularla mücadele etme planı var
Şirket, “oyun oynamanın eğlenceli olmaya devam etmesini” sağlamak istediğini ve kötüye kullanımıyla hızla mücadele edeceğini söyledi.
Microsoft’un Xbox bölümünde: “Herkes için Oyun”. Şimdi, takip etmesi zorlaşıyor.
Oyun devi, Xbox Live oyun sosyal ağı için yıl sonuna kadar “yeni içerik denetleme deneyimleri” yaratmayı planlıyor. Microsoft örnekler sunmadı, ancak yeni araçlar, kişisel olarak diğer oyuncularla yaptığınız sohbetlerden rahatsız edici bulduğunuz sözcükleri temizlemek için filtreler içerebilir.
“Şimdi toksik deneyimler hakkında ortak bir anlayışı azaltmak, filtrelemek ve geliştirmek için ve sonuçta oyuncular topluluğumuzu ve ebeveynlerini veya velilerini kendi deneyimlerini kontrol altına almak için bu ve diğer somut yollarla yeniliyoruz” Xbox başkanı Phil Spencer Pazartesi günkü blog yazılarında söyledi. “Oyun deneyiminizi kişisel rahatlık seviyenize uygun hale getirmek için araçları size donatmaya inanıyoruz.”
Bu hamle, Microsoft’un Xbox Live sosyal oyun ağını kullanan 63 milyon insan arasında daha iyi davranışları teşvik etme çabalarında en son adım. Bu, taciz ve trolling’in denetlenmesi gerektiği veya daha sert uygulamalara layık olması için yeterince kötü olması gerektiği konusunda hemfikir olmayan bazı oyuncuların geri tepmesine rağmen.
Geçen ay, Microsoft, Xbox için Topluluk Standartları’nı yayınladı ve kendi sitesinde yayınlanan ve bu dünya çapındaki bu inanılmaz topluluğa katkıda bulunmak için yol haritası olarak adlandırdığı bir kurallar yayınladı. Ele alınan konulardan biri, ırksal ve homofobik hakaretler de dahil olmak üzere diğer oyunculara söyleyemedikleri şeydir.
Şirket ayrıca, ebeveynlerinin konsolunda güvenlik ve aile ayarlarının nasıl çalıştığını öğrenebilecekleri web sitesinde “Herkes İçin” sayfasını yayınladı. Bu, ebeveynlerin erişebilecekleri oyun türlerini sınırlandırma ve ne kadar süre oynayabilecekleri gibi daha katı güvenlik ayarları olan “çocuk” ve “genç” hesaplarını oluşturmalarını kolaylaştırmayı içerir.
Xbox ekibi aynı zamanda, olumlu tarafı desteklemiş, engelli oyunculara geçen yıl piyasaya sürülen 99 $ Xbox Adaptive Controller özel bir çevre birimi aracılığıyla destek sağlamıştır.
Microsoft dikkatini topluluğuna döndüren tek şirket değil. Sony ve Nintendo’nun her ikisi de kendi PlayStation ve Switch konsolları için güçlü ebeveyn kontrollerine sahip ve ikisi de çevrimiçi hizmetlerinde kötü davranışlar içermek için çalıştılar.
Spencer Pazartesi günü yaptığı açıklamada, oyun endüstrisinin ulaşılabilir ve büyük boyutuna rağmen – şu anda küresel satışlarda 100 milyar doların üzerinde – internette “artan nefret dolu konuşma, bigotry ve misogyny” ile mücadele etmesi gerektiğini söyledi.
“Kimse ‘oyun oynamamaktadır’” diye ekledi ve ekibi çeşitli topluluklarının hoş karşılandığından emin olmak istiyor. “Biz uyanık, proaktif ve hızlı olmayı taahhüt ediyoruz.”